با حضور جانشین فرمانده کل ارتش؛یادواره شهید دریادار محمدابراهیم همتی در سمنان برگزار شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 109
نویسنده : علی

 جانشین فرمانده کل ارتش افزود: شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی با هوش و اراده ای که داشت می توانست راه آسان تری برای گذران زندگی خود برگزیند، ولی از بین همه راه ها، دفاع از کشور را انتخاب کرد و در این عرصه نیز پرخطرترین میدان یعنی دریا را برگزید.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این آئین شهید همتی را از دلاوران اثرگذار در تاریخ دفاع مقدس کشور برشمرد ویاد آور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و ایثارگر، در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور کرده است.

استاندار سمنان نیز در این مراسم دوران دفاع مقدس را نبردی نابرابر عنوان و خاطرنشان کرد: صدام در جنگ علیه ایران اسلامی تنها نبود و بیش از 30 کشور قدرتمند دنیا از وی پشتیبانی می کردند.

محمدرضا خباز، خضوع در برابر شهدا ،ایثارگران و خانواده هایشان را ادای دین و وظیفه دانست و افزود: شهید همتی با همت والای خود، ریشه نیروی دریایی عراق را خشکاند و اگر رشادت وی نبود شاید سرنوشت جنگ چیز دیگری می شد.
در این مراسم همچنین از تندیس، نرم افزار چند رسانه ای و تمبر یادبود شهید امیر دریادار محمد ابراهیم همتی، به همراه جلد اول از کتاب 200 شهید ارتشی استان سمنان رونمایی شد.

نرم افزار چند رسانه ای شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی، دومین نرم افزار از پنج نرم افزار مجموعه زندگینامه جامع، خاطرات همرزمان و ذکر دلاوری های شهدای شاخص کمتر شناخته شده کشور است.

گفتنی است، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و خانواده های معظم شهدا در این آئین به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی حضور داشتند.
دلاور مردی های شهید محمد ابراهیم همتی بر روی ناوچه پیکان در عملیات مروارید در تاریخ دوم تا چهارم آذر 1359 باعث نابودی نیروی دریایی رژیم بعثی عراق شد و با شهادت شهید همتی و یارانش بر روی این ناوچه، به فرمان امام خمینی(ره) هفتم آذر به نام روز نیروی دریایی در تقویم ها به ثبت رسید.

در این یادواره همچنین از خانواده شهید دریادار محمدابراهیم همتی و دیگر شهدای استان سمنان تقدیر به عمل آمد.



:: برچسب‌ها: همتی ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: